درمان‌ها

مرکز فیزیوتراپی شمال تهران | کلینیک فیزیوتراپی نوید

وقتی به دنبال فیزیوتراپی شمال تهران هستید، حتما نام نوید فیزیو هم به گوشتان خواهد خورد. کلینیک فیزیوتراپی نوید برای درمان آسیب‌های ارتوپدی، خدمات مختلفی مانند منوال تراپی، ماساژ، ریکاوری، تمرین درمانی، حرکات اصلاحی، الکتروتراپی و غیره را ارائه می‌دهد.

متخصصان کلینیک نوید با تمرکز بر روی درد‌های مزمن مانند گردن درد و سردرد، خدمات مربوط به درمان و پیشگیری از این نوع آسیب‌ها را به شما ارائه می‌کنند. این تیم متبحر، با مستند سازی و پیگیری روند بیماری هر فرد، تا زمان بهبودی کامل کنار او هستند تا در این مسیر تنها نباشد.

کلینیک فیزیوتراپی نوید با توجه به تشخیص کل نگر، درمان با بازده بالا و هزینه به صرفه را در محیطی آرام، شاداب، دوستانه و منظم به مراجعان خود ارائه می‌کند.

آشنایی با خدمات فیزیوتراپی کلینیک نوید

برای آشنایی بیشتر با خدمات این مرکز فیزیوتراپی شمال تهران، بهتر است روش‌های درمانی ارائه شده توسط متخصصان را بیشتر بشناسیم تا زمان نیاز به آنها، بدانیم که چه امکاناتی برای ما در نظر گرفته شده است. اولین مورد از خدمات درمانی این مجموعه منوال تراپی است.

منوال تراپی در فیزیوتراپی شمال تهران

منوال تراپی یک روش درمانی است که برای بهبود عملکرد و اصلاح راستای مفاصل و کاهش درد و مشکلات حرکتی مورد توجه قرار می‌گیرد. در این روش، تکنیک‌های خاصی با استفاده از دستان درمانگر و فشار مستقیم بر روی بافت‌های نرم بدن و مفاصل اعمال می‌شوند. این تکنیک‌ها شامل موبیلیزاسیون، مانیپولاسیون، مایوفاشیاریلز و سایر تکنیک ها است. هدف آنها بهبود انعطاف پذیری، جریان خون و کاهش التهاب در بافت‌ها و اصلاح راستای مفاصل و بهبود عملکرد آنها است.

منوال تراپی در مرکز فیزیوتراپی شمال تهران نوید معمولا برای درمان مشکلات عضلانی و مفصلی مانند گرفتگی عضلات، آرتروز، فیبرومیالژی، دیسک کمر، دیسک گردن و سایر دردها استفاده می‌شود. این روش به عنوان یک روند تکمیلی به درمان‌های دیگر فیزیوتراپی و تمرین درمانی مربوط است. فراموش نکنید این روش باید توسط یک متخصص و تراپیست مجرب انجام شود و استفاده نابجا از تکنیک‌های آن، عواقب جدی را به همراه دارد.

منوال تراپی مرکز فیزیوتراپی شمال تهران | کلینیک فیزیوتراپی نوید

منیپولیشن

روش درمانی که بعدی که با مراجعه به این مرکز فیزیوتراپی در شمال تهران می‌توانید از آن استفاده کنید، منیپولیشن است. این روش هم یک تکنیک درمانی است که برای کمر درد، گردن درد و سایر بیماری‌های اسکلتی عضلانی استفاده می‌شود. متخصص این نوع درمان در کلینیک فیزیوتراپی با اعمال نیرو با سرعت بالا و دامنه کوتاه به مفاصل ستون فقرات فشار می‌آورد.

به یاد داشته باشید که منیپولیشن مشابه ماساژ سنتی نیست، بلکه یک درمان کلینیکی و کلاسیک است. به همین دلیل فرایند منیپولیشن به طور معمول در کلینیک فیزیوتراپی انجام می‌شود. منیپولیشن به دلیل دریافت نتایج مثبت برای بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی، روشی محبوب است.

یکی از مزایای این روش عدم نیاز به استفاده از وسایل کمکی است. برخی دیگر از فواید منیپولیشن شامل درمان فتق دیسک، قفل شدن ستون فقرات، اسپاسم شدید گردن، سندرم ساکروایلیاک، رفع انقباض‌های اسپاستیک، رفع سردردهای تنشی و سردردهای با منشا گردنی بدون نیاز به استفاده از دارو هستند.

فیزیوتراپی ورزشی

خوب است بدانید که امکان استفاده از فیزیوتراپی ورزشی هم در فیزیوتراپی شمال تهران نوید فراهم شده است. این روش برای درمان اختلالات عضلانی استفاده می‌شود. به این معنی که به بیمار امکان می‌دهد بدون نیاز به جراحی، مشکلات خود را رفع کند. به طور کلی هدف از فیزیوتراپی ورزشی، بازگشت سریعتر ورزشکار به زمین مسابقه است.

فیزیوتراپی ورزشی برای درمان آسیب‌های ورزشی مانند دردهای زانوی دوندگان، گرفتگی‌های گردن، کمر و غیره مناسب است. همچنین در درمان سیاتیک، خار پاشنه، دردهای شانه و گردن، درد و سوزش بین کتف، پیچ خوردگی مچ پا، آسیب‌های عضلانی و تریگر پوینت‌ها نیز موثر است.

در صورت مبتلا شدن به این نوع مشکلات، مراجعه به فیزیوتراپیست ورزشی در فیزیوتراپی شمال شرق تهران برای شما مناسب خواهد بود تا درمان صحیح و مناسبی را دریافت کنید.

درای نیدلینگ در فیزیوتراپی شمال تهران

درای نیدلینگ در فیزیوتراپی و توانبخشی برای درمان بیماری‌های مزمن سیستم اسکلتی عضلانی استفاده می‌شود تا درد و محدودیت‌های حرکتی ناشی از بیماری‌های اسکلتی را کاهش ‌دهد. با استفاده از سوزن‌های نازک، نقاط تحریک‌پذیری بالا به نام تریگر پوینت در عضلات مورد هدف قرار می‌گیرند.

درای نیدلینگ می‌تواند دردناکی سیستم عضلانی را کاهش دهد. این روش در درمان آسیب‌های ارتوپدی، جراحی‌ها، آسیب‌های ورزشی و علائم حسی موثر است.

حرکات اصلاحی

عدم توجه به شیوه های صحیح نشستن و راه رفتن، به مرور زمان باعث ضعف عضلات می‌شود. تنها با انجام حرکات اصلاحی می‌توان عادات غیرطبیعی را تغییر داد. یک فیزیوتراپیست متخصص در فیزیوتراپی شمال تهران، برنامه‌ای مشخص بر اساس وضعیت و مشکلات بدنی بیمار تدوین می‌کند.

این برنامه می‌تواند به بیمار کمک ‌کند تا وضعیت صحیح بدنی را پیدا کرده و عملکرد مطلوب خود را بهبود بخشد. همچنین، پزشک متخصص حرکات اصلاحی می‌تواند سایر روش‌ها را با ورزش‌های تمرینی ترکیب کند. انجام این موارد به مرور زمان به بازیابی عملکرد قبلی فرد کمک می‌کند. این روش بر انواع دفورمیتی‌های ستون فقرات، دفورمیتی‌های زانو و همچنین دفورمیتی‌های مچ پا تاثیر می‌گذارد.

آزادسازی عضلات

در درمان آزادسازی عضلات، اغلب از جلسات ماساژ درمانی برای رفع تنش و فشار استفاده می‌شود. در این روش، با اعمال فشار دستی ملایم به نقاط میوفاشیال، مناطق فشرده و گرفته شده آزاد می‌شوند. این فرآیند چند بار در نقاط مختلف تکرار می‌شود تا تنش بدن کاهش یابد.

ماساژ در قسمت‌هایی از سیستم عضلانی انجام می‌شود که ممکن است نزدیک منبع درد نباشند، اما باز کردن این نقاط می‌تواند به تسکین درد و کاهش تنش کمک کند.

رزرو نوبت در فیزیوتراپی شمال تهران

چنانچه پس از بررسی خدمات معرفی شده به رزرو نوبت نیاز دارید، به آسان‌ترین روش ممکن می‌توانید این کار را انجام دهید. در کلینیک نوید، می‌توانید از روش‌های زیر برای تماس و ارتباط با تیم پشتیبانی استفاده کنید:

1. واتس‌اپ: شماره تماس 09305616926 را به واتس‌اپ خود اضافه کرده و با پشتیبانی فیزیوتراپی نوید در ارتباط باشید.
  2. تماس تلفنی: تلفن 02122571557 را شماره گیری کرده و با کارشناسان ما صحبت کنید. آنها آماده هستند تا در رزرو وقت مناسب به شما کمک کنند.

همچنین برای رزرو وقت در فیزیوتراپی شمال تهران، باید از شماره تلفن‌های معرفی شده استفاده نمایید. تیم ما آماده است تا در زمان مناسب، نوبت دقیق برای شما مشخص کرده و برنامه درمانی شما را تدوین نماید.

تجهیزات مرکز فیزیوتراپی نوید

توجه داشته باشید که ساعات کاری کلینیک شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 8 شب و پنج‌شنبه 8 صبح الی 2 بعد از ظهر است. در نتیجه می‌توانید وقت مناسب را در طول هفته مشخص کرده و با متخصصان ارتباط برقرار کنید.

آدرس کلینیک فیزیوتراپی نوید:

خیابان کلاهدوز(دولت)، روبه‌روی خیابان یارمحمدی، کوچه حسینیه، پلاک 1، ساختمان پزشکان نرگس، طبقه 2، واحد 11

آدرس و نقشه کلینیک فیزیوتراپی نوید