دردها, سردرد, گردن درد

گردن درد و سردرد: روش‌های درمان و علت

گردن درد و سر درد

اگر از گردن درد و سردرد رنج می‌برید باید بدانید سردرد ها انواع گوناگونی دارند. شاید شما فقط سردردهای میگرنی، تنشی، خوشه ای و سینوزیتی را شنیده باشید. اما جالب است بدانید بالغ بر 50 نوع سردرد وجود دارد!

یک از شایعترین انواع سردردها که امروزه بیشتر افراد به آن مبتلا هستند، سردردهای سر یا سردردهای سرویکوژنیک یا سردردهای با منشاء گردنی است.

به طور کلی تشخیص نوع سردرد حتما با معاینه ی متخصص این حوزه انجام می‌شود و دانستن علائم انواع سردرد، کمکی به تشخیص آن نمی کند. پس در نتیجه، از توضیح انواع سردرد صرف نظر می کنیم.

گردن-درد-و-سردرد-و-کمر-درد

سردرد با منشاء گردنی

این نوع سردرد، شایعترین نوع سردرد است که علائمی بسیار مشابه با دردهای میگرنی دارد . اما برخلاف سردردهای میگرنی با فیزیوتراپی قابل درمان است.

تفاوت سردرد با منشاء گردنی و میگرن

سردردهای میگرنی ماهی 2-3 روز ایجاد می شود اما سردردهای با منشاء گردنی ممکن است هر روز بروز کند. سردردهای میگرنی درد متوسط دارد، اما سردردهای با منشاء گردنی گاها کار را به اورژانس و سرم می کشاند. هر دو سردرد نورترسی، صدا ترسی و درد ضربان دار را دارد.

علت سردرد با منشاء گردنی:

در ناحیه ستون فقرات گردنی، شریان های جمجمه و پیشانی از زوائد عرض مهره‌ها عبور کرده و از لابه لای عضلات عبور می‌کند. همچنین اعصاب پس سر و پیشانی هم از عضلات پشت گردن عبور می‌کند. اگر این عضلات دچار گرفتگی شوند، اعصاب و عروق را تحت فشار قرار داده و باعث بروز سردرد می شوند.

و در آخر، بهترین درمان گردن درد و سردرد

در نهایت بسته به وضعیت و البته میزان درگیری شما با درد در ناحیه گردن و سر، پیشنهادهای درمانی مناسبی را دریافت خواهید کرد. در این میان اگر وضعیت شما با فیزیوتراپی قابل درمان باشد، حتما باید روند درمانی را در یک کلینیک معتبر آغاز کنید.

متخصصان درمان گردن درد و سردرد در کلینیک فیزیوتراپی نوید کنار شما هستند تا این روند را با موفقیت پشت سر بگذارید. ما با ارائه روش‌های درمانی مختلف مانند فیزیوتراپی ورزشی، حرکات اصلاحی، منیپولیشن و سایر خدمات درمانی مناسب برای کاهش دردهای مربوط به گردن، کنار بیماران محترم می‌مانیم تا علاوه بر کاهش درد، سلامتی خود را بازیابی کنند.

روند درمان این وضعیت در کلینیک نوید با تشخیص صحیح شروع می‌شود و با جمع‌آوری سوابق پزشکی، انجام آزمایش‌های لازم، برنامه‌ریزی درمان و اجرای درمان ادامه پیدا می‌کند.

همچنین پیگیری و ارزیابی وضعیت بیماران نیز بخشی از روند کاری ما خواهد بود. برای شروع این روند کافی است رزرو وقت آنلاین خود را تکمیل کنید تا کارشناسان با شما در تماس باشند.