دردها, درمان دستی, درمان‌ها, گردن درد

فیزیوتراپی گردن روش‌ها و مزایا (بهبود دیسک گردن و کاهش درد)

فیزیوتراپی گردن نوید فیزیو

فیزیوتراپی گردن به عنوان یک روش درمانی موثر برای درمان گردن درد و عضلات پشت شناخته شده است. در گذشته، این دردها معمولا در افراد سالمند مشاهده می‌شد، اما امروزه جوانان و افرادی که بیشتر وقت خود را پشت میز سپری می‌کنند، نیز با این مشکل روبرو هستند. فعالیت بدنی کم، ناحیه گردن را تحت فشار قرار داده و علائم گردن درد مزمن را ایجاد می‌کند.

در این میان ممکن است استفاده از داروهای مسکن موقتا تسکینی فراهم کند، اما راه حل دائمی نیست. به همین دلیل، درمان فیزیوتراپی گردن با استفاده از دستگاه ها و منوال تراپی به عنوان یک گزینه بسیار موثر و پایدار برای کاهش و درمان دردهای گردن مورد توجه قرار می‌گیرد. این نوع درمان به ویژه در مواردی که دردها مدت‌ها طول می‌کشند، در فرایند نقاهت پس از جراحی، فرایند بهبود در بیماری‌های مانند آرتریت و شکستگی ستون فقرات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با بهره‌برداری از فیزیوتراپی گردن و شانه، امیدواریم که تأثیرات مثبت و طولانی ‌مدتی را در بهبود و کاهش دردهای گردن تجربه کنید.

روش ‌های فیزیوتراپی گردن

با توجه به نکاتی که در مقدمه به آنها اشاره شد فیزیوتراپی آرتروز گردن، به عنوان یکی از مفیدترین درمان‌های گردن درد در نظر گرفته می‌شود. این روش می‌تواند  سفتی و درد عضلات را از بین برده و تحرک را افزایش دهد.

فیزیوتراپی برای گردن درد به طور کلی شامل 3 نوع اصلی است: الکتروتراپی که شامل استفاده از دستگاه ها می‌شود، منوال تراپی و تمرین درمانی که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم.

1. روش منوال تراپی

تأثیر فیزیوتراپی بر دیسک گردن مسئله‌ای غیر قابل انکار است، زیرا فیزیوتراپیست‌ها با استفاده از منوال تراپی اختصاصی به بیماران در مدیریت علائم خود کمک می‌کنند که همگی بر روند بهبود و درمان عضلات و جهت گیری مفاصل تأثیر مستقیم دارند. آنها ممکن است از روش‌های مختلف منوال تراپی برای درمان دیسک گردن استفاده  کنند.

بد نیست بدانید که یکی از گزینه‌های منوال تراپی گردن، طب سوزنی است. در این روش، سوزن‌های نازکی در نقاط خاصی از بدن وارد می‌شوند تا ترشح مواد شیمیایی تسکین دهنده به نام اندورفین را تحریک کنند. و یا سوزن را برای خود عضلات استفاده می کنند تا رفع گرفتگی عضلات حاصل شود.

منوال تراپی و درمان دستی

همچنین درمان دستی یک روش مؤثر در فیزیوتراپی برای گردن درد است. فیزیوتراپیست می‌تواند با دستان خود عضلات و مفاصل گردن را درمان کند و آزاد کند تا دامنه حرکتی را بهبود بخشد و درد را کاهش دهد.

علاوه بر این، تمرینات ورزشی نیز جزء مهمی از فیزیوتراپی برای ماندگاری درمان گردن درد هستند. فیزیوتراپیست می‌تواند شما را تشویق کند تا تمرینات ورزشی خاصی را در خانه انجام دهید تا بتوانید پس از پایان درمان بهبود خود را حفظ کنید و به پیشرفت خود ادامه دهید.

2. روش تمرین درمانی

وقتی فیزیوتراپی شمال تهران و یا دیگر مناطق را انتخاب می‌کنید، حتما با این نوع درمان هم آشنا خواهید شد. حرکات کششی، تمرینات ورزشی، ایروبیک، تقویت عضلات ناحیه مرکزی و پشت از جمله تمرینات مورد استفاده هستند. فیزیوتراپیست تمرینات و کشش‌های زیادی را توصیه می‌کند که به طور مستقیم از ماهیچه‌های متصل به ستون فقرات گردنی حمایت می‌کنند.

تمرینات قدرتی هسته مرکزی عملکرد گردن را تقویت خواهند کرد، مفاصل ستون فقرات را به حرکت درآورده، وضعیت بدن را بهبود می‌بخشند و سرعت بهبود را تسریع می‌کنند. با این تمرینات فیزیوتراپی گردن می‌توانید قدرت را در عضلات تحتانی و فوقانی کمر تقویت کنید و بیماری‌های مختلف ستون فقرات را درمان نمایید.

همچنین تمرینات هوازی ملایم به ستون فقرات و عضلات گردن فشار نمی‌آورند، بلکه شما را در مسیر تناسب اندام و زندگی سالم‌تر قرار می‌دهند. در نتیجه، فیزیوتراپی برای گردن درد می‌تواند به اشکال مختلفی انجام شود. اما تمرین منظم نکته مهمی است که نباید از آن چشم پوشی کنیم. این تداوم می‌تواند به شما در جلوگیری از بروز درد مزمن، آرتروز گردن و بازگشت به سبک زندگی عادی کمک کند.

تمرین درمانی گردن نوید فیزیو

توصیه می‌شود به یک فیزیوتراپیست مجرب مراجعه کنید که بتواند برنامه مناسب را برای شما تجویز کند. اگر برنامه کاری‌تان اجازه شرکت در هر جلسه درمانی را نمی‌دهد، می‌توانید به روش‌های درمان گردن درد در خانه نیز پایبند باشید. البته این موارد هم باید زیر نظر متخصص توصیه شوند.

۳. الکتروتراپی

این روش فیزیوتراپی گردن شامل گرما/ سرما درمانی، تحریکات الکتریکی، لیزر، مگنت، شاک ویو، تکار و اولتراسوند است. کیسه‌های یخ و گرما روی تورم و درد معجزه می‌کنند، زیرا گردش خون را در این ناحیه افزایش داده و سفتی عضلات را کاهش می‌دهند.

همچنین در الکتروتراپی، جریان‌های الکتریکی خفیفی به عضلات آسیب دیده ارسال می‌شود. اگرچه انواع مختلفی از این روش وجود دارد، TENS (تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست) رایج‌ترین روش آن است.

TENS کاری می‌کند که پالس‌های الکتریکی به زیر پوست برسند و درد شما را قابل تحمل کنند. هدف اولتراسوند هم کاهش درد و ترمیم بافت‌ها است. این روش امواج صوتی را به بافت‌های آسیب دیده ارسال می‌کند و بهبود جریان خون، و التهاب را کاهش می‌دهد.

درمان دیسک گردن با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی دیسک گردن زمانی مهم می‌شود که فرد توانایی انجام برخی حرکات ساده را از دست می‌دهد و زندگی عادی او را مشکل روبرو می‌شود. همان‌طور که می‌دانید گردن درد، یک مشکل رایج است و زمانی باید به پزشک مراجعه کنید که علائم شما ثابت شده‌اند و پس از استراحت برطرف نشوند.

اگر در گردن و دست‌ها، احساس سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی دارید، باید وضعیت شما بررسی شده و مشخص شود که به فیزیوتراپی گردن نیاز دارید یا خیر. این مشکلات ممکن است به دلیل فشرده‌سازی عصب‌ها توسط بافت‌های نزدیک بوده و جدی باشد.

همچنین ممکن است گرفتگی گردن به دلیل بیرون زدگی دیسک گردن باشد. این موارد پس از بررسی فیزیوتراپیست مشخص خواهند شد. بنابراین، اگر گردن درد مزمن یا آسیب دیگری دارید، به فیزیوتراپیست مراجعه کنید. آنها می‌توانند در مواردی مانند آرتریت در مفاصل گردن یا فتق دیسک گردن به شما کمک کنند.

هزینه فیزیوتراپی گردن

یکی از موارد مهمی که زمان درمان دیسک گردن و یا درمان درد پشت گردن با فیزیوتراپی باید به آن توجه کنیم، هزینه فیزیوتراپی گردن است. توجه داشته باشید که روند درمان فیزیوتراپی و البته هزینه‌های آن بسته به شدت وضعیت شما متفاوت است. علاوه بر آن، کیفیت خدمات متخصص نیز می‌تواند بر این مسئله تأثیرگذار باشد.

با توجه به تمامی این مسائل در کلینیک فیزیوتراپی نوید، شرایطی را فراهم کرده‌ایم که بتوانید بدون نگرانی‌های مالی، درمان خود را شروع کرده و ادامه دهید. با ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب، تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که شما بهترین درمان با فیزیوتراپی گردن را دریافت می‌کنید و روند بهبودی بهتری را تجربه خواهید کرد.

چرا فیزیوتراپی گردن؟ مزایای فیزیوتراپی گردن

با توجه به تمامی نکاتی که گفته شد به این نتیجه می‌رسیم که فیزیوتراپی برای گردن یک روش درمانی غیر جراحی است و به عنوان بهترین روش برای درمان مشکلات مربوط به گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاهش درد یکی از قابل توجه‌ترین مزیت‌های فیزیوتراپی در ناحیه گردن است. تمرینات و تکنیک‌های استفاده شده در فیزیوتراپی می‌توانند عوارض مربوط به آسیب‌های عضلانی، انسداد عصبی و التهاب در منطقه گردنی را کاهش داده و در نتیجه درد بیمار را هم کم کنند.

در ضمن با استفاده از فیزیوتراپی برای درمان درد گردن، عضلات و مفاصل گردن تقویت و احیا می‌شوند. این امر به بهبود عملکرد گردن، افزایش محدوده حرکتی، افزایش قدرت و انعطاف پذیری منطقه گردن منجر می‌شود. فراموش نکنید که استفاده از فیزیوتراپی می‌تواند در بسیاری از موارد به جلوگیری از نیاز به جراحی درمانی برای مشکلات گردن کمک کند. با استفاده از تمرینات و تکنیک‌های منظم در روش‌هایی مانند منوال تراپی، می‌توان مشکلات مربوط به دیسک گردن را مدیریت کرده و عوارض جدی را به تاخیر انداخت.

یک نظر در “فیزیوتراپی گردن روش‌ها و مزایا (بهبود دیسک گردن و کاهش درد)

1. میثم محمدی گفت:

ممنون از سایت فوق العادتون